Udluftning:
Her nedenfor vil i kunne se en arbejdsbeskrivelse over vores service besøg i en bolig. Ønsker man at nogle af de nævtne opgaver udføres annerledes, bedes man venligst fremsende dette på skrift til sin personlige rådgiver hos J.O. Dreams. Dette kan eksempelvis omhandle et ønske om at ens elektricitet og vand er slået til i de perioder, hvor man ikke opholder sig i sin bolig.
1. Åbner for el og vand i kælderen af bygningen
2. Tjekker rotation af el og vand i måleren
3. Aflæser el og vand forbruget og registrerer det på rapporterne
4. Når vores medarbejder ankommer til lejligheden, ringer vi på dørklokken ind til lejligheden 2 gange. Dette er for at sikre at ingen opholder sig i lejligheden, inden vores medarbejder går ind.
5. Åbner for el tilslutningen på relæet og åbner for hovedvandhanen til vandtilførslen samt kontrollerer dem.
6. Trækker gardinerne/persiennerne fra og åbner vinduer og balkon døre for udluftning i minimum 20 minutter. Da det er vigtigt at der er gennemtræk i boligen så der luftes ordentligt ud, sørger vi for at åbne minimum et parti i hvert rum i boligen.
7. Åbner vandhanerne for at gennemskylle rørene og tænder alle lamper for at tjekke om alt fungerer som det skal.
8. Skyller toiletterne igennem to gange og rengører med toiletbørsten mens vandet skyller ud.
9. For at formindske en dårlig lugt i boligen, så bruger vi en del vand når vi gennemskyller.
10. Findes der skrald som kan tiltrække dyr og lignede tager vi dette med os og smider ud.
11. Kontrollerer alle vægge og loft for revner, fugt og andre gener.
12. Kontrollerer alle afløb på balkoner og terrasser. Der kan være gamle blade eller andre genstande som lukker for adgang til afløbet.
13. Tjekker at køleskabsdøren står åben hvis elektriciteten er slået fra
14. Er der møbler på balkonen tager vi disse ind SÅFREMT én person kan bære dem, uden større udfordringer. Ejer er i princippet selv ansvarlig herfor.
15. Slår relæet fra, lukker hovedvand hanen til vandet, lukker alle vinduer, balkondøre og trækker alle gardinerne/persiennerne for igen.
16. Observerer vi problemer i lejligheden, noteres dette på rapporten i lejligheden og på den vores medarbejder tager med retur til kontoret.
17. Når vores medarbejder forlader boligen låses hoveddøren 3 gange
18. Lukker for strøm og vand på hovedehanerne
19. Tjekker postkassen og medringer evt. indhold på kontoret og leverer det til Home service afdeling, som giver besked til ejer af boligen.
Rapporteringer af evt. skader til ejer:
Måtte der opstå noget uforudsigeligt i din lejlighed, skader, indbrud osv. Vil du som ejer være den første vi rapportere dette videre til.
Kontrol af fejl og mangler:
Har du lige fået overdraget din bolig, kan der desværre være fejl og mangler som skal rettes af din ejendomsmægler/bygherre. Vi anbefaler dig at lave en liste med dine fejl og mangler som vi vil følge op på for dig, når du er dit hjemland. Vi må bede dig om at have den tætte kontakt til din ejendomsmægler/bygherre, da vi af erfaringer ved at dette er det bedste. Din ejendomsmægler/bygherre er selvfølgelig meget velkommen til at kontakte os, hvis de har brug for at låne jeres nøgle eller bare skal ind og tjekke noget andet i din lejlighed. Vi vil forventer at du som ejer, bekræfter over for os at det er ok at andre låner din nøgle, da vi ellers ikke giver nøglen ud til andre. Vi tilbyder vores kunder at oversætte disse mangellister til Tyrkisk, da dette gør det nemmere for bygherren og håndværkerne at udbedre manglerne.
Du vil løbene modtage kontrol billeder på din e-mail.
Klargøring af boligen
Ønsker du at starte din ferie med en ren og velduftende lejlighed, anbefaler vi dig at benytte vores rengøring. Vi har et rengøringsteam som udfører unikke rengøringer til gode priser. Vi rykker ud når du har brug for os. Vores rengøringsteam har været igennem kurser, som er afholdt af Jeanette, som er dansker. Det vil sige at vores rengøring opfylder vores skandinaviske behov. Vi ønsker ikke at folk opholder sig i lejligheden under udføring af opgaven.
Transfer til og fra lufthavnen
Vi kan arrangere din/jeres transfer til og fra lufthavnen. Dette kan bestilles via vores hjemmeside.
Vask
Vi kan tilbyde at vaske jeres vasketøj efter ferien ( sengelinned, håndklæder m.m.) max 5 kg pr. maskine. Vi afhenter og aflevere vasketøjet i din lejlighed. Det beskidte vasketøj skal lægges på gulvet i gangen. Når vasketøjet er vasket bringer vi det tilbage til lejligheden og lægger det sammen på sengen.
Biludlejning
Vi kan arrangere en udlejningsbil til dig/jer som enten kan stå klar i lufthavnen eller hvor I ønsker dette. For yderligere informationer kan i kigge på vores hjemmeside eller kontakte vores kontor.
Køleskabspakke
Vi kan tilbyde at købe en køleskabspakke til dig/jer så der er mad og drikke til den første dag. I kan under opfyldning af køleskab læse mere omkring hvad denne pakke indeholder. Denne service udføres ikke om søndagen. Ønsker man alligevel at bestille sådan pakke til søndag, gør vi opmærksom på at den bliver købt og afleveret i lejligheden lørdag.
E-mail service til ejer
Som en service til vores kunder, vil vi kontakte ejer så snart der sker noget nyt i din lejlighed. Såsom håndværkere der har udført sit arbejde, møbler der er ankommet, gardiner der er sat op eller andre ting som måtte ske i din lejlighed. Du modtager en rapport efter hver besøg vi har haft i lejligheden.
Derudover kan du altid kontakte din personlige rådgiversom kan hjælpe med spørgsmål, bestillinger eller hvis i skulle have brug for andet hjælp. Jeres rådgiver kan kontaktes på mail og alle henvendelser vil blive besvaret indenfor 5 arbejdsdage
Fri Restaurant Service
Har du interesse i at prøve det fantastiske tyrkiske køkken kan vi henvise jer til nogle gode resturanter hvor du vil få en uforglemmelig oplevelse.
Opbevaring af din nøgle til din bolig
Har du home service hos J.O. Dreams opbevarer vi din nøgle til din bolig her på vores kontor. Vi vil også have brug for denne nøgle iforhold til udluftning og rengøring af din bolig. Vi modtager 2 sæt nøgler til din bolig, ved kontrakt skrivningen.
Iskan
Vi kan være behjælpelig med at udarbejde ISKAN på din/jeres bolig. Det kræver blot at skødeindehaver tager med på forskellige offentlige kontorer. Dette vil tage mellem 3-4 dage. Har du ikke mulighed for at tage med, kan en medarbejder fra J.O. Dreams være behjælpelig. Vi skal blot bruge en tyrkisk fuldmagt fra skødeindehaver som er apostille stemplet.
Skøde
Vi kan være behjælpelig med at hjemtage dit skøde.
Service til andre firmaer du har kontakt til
Så frem du er i kontakt med andre firmaer, møbel firmaer, ejendomsmægler, bygherre eller lignende er de meget velkommen til at kontakte os, hvis de har brug for at komme ind i jeres lejlighed.
Oprettelse af bankkonto
Når du har en bolig i Tyrkiet, er det en fordel for dig at oprette en bankkonto. Ikke mindst pga. de høje renter, men også rent praktisk. Hvis dette ønskes, er vi dig gerne behjælpelig med dette.
Opholdstilladelse
Har du brug for at få lavet en opholdstilladelse, hjælper vi dig gerne i denne procces. Du kan gå ind og læse lidt nærmere omkring reglerne for at søge en opholdstilladelse i Tyrkiet under vigtige informationer.